Lirik Olahan: 약속 – Promise

[Lirik Olahan 花火 Hana-bi
+ Lirik Hangeul 한글 + Lirik Roman]

———————————————————————————————————————

Tajuk Lagu: (Yaksok / Promise)
Penyanyi V.1: Lee Hong Ki (이홍기), menampilkan Jeong Yong Hwa (정용화) (rap) – Trek #5
Penyanyi V.2: A.N.Jell dengan vokalis utama Jang Geun Seok (장근석) dan Park Shin Hye (박신혜)  – Trek #9
(Kumpulan K-Pop imaginasi dalam drama You’re Beautiful)
Album: You’re Beautiful (미남이시네요) OST #1
Lagu Tema: KDrama 2009 You’re Beautiful

———————————————————————————————————————


Tajuk Olahan: Aku Berjanji

Aku berjanji, dalam hidupku, hanya kau di mata
Aku berjanji, ‘kan ‘ku pelukmu sepanjang hayat(ku)
Dari (saat) terjaga hingga terlena, hanya kamu di fikiran
Sayangku, jangan kau lupa… I love you forever (Aku mencintaimu selamanya)

Bila panas, ‘kan ‘ku jadi oh! bayangmu
Bila hujan, ‘kan ‘ku jadi payungmu
Bila penat, ‘kan ‘ku jadi si bangku kecilmu
Bila kau ketawa, ‘kan ‘ku buat kau tambah gembira
Bila menangis, ‘kan ‘ku jadi sapu tanganmu

Aku berjanji, dalam hidupku, hanya kau di mata
Aku berjanji, ‘kan ‘ku pelukmu sepanjang hayat(ku)
Dari (saat) terjaga hingga terlena, hanya kamu di fikiran
Sayangku, jangan kau lupa… I love you forever (Aku mencintaimu selamanya)

Rap:
Bak donut dan kopi, kita sungguh serasi
Kaulah cip istimewa, kau hiburkan hati ini
(Andai) Tenagamu hilang lagi, cemas duniaku oh! pasti
Harum baumu beri kekuatan (u)ntuk diri ini

Cintaku padamu yang kupendamkan setiap hari
‘Kan ‘ku zahirkan semuanya bila (kita) bersama

Aku berjanji, di mana saja ‘kan ‘ku ingat kamu
Aku berjanji, buat apapun ‘kan ‘ku ingat kamu
Dirimu akan tetap selamanya terpahat di hatiku
Sayangku, jangan kau lupa… I love you forever (Aku mencintaimu selamanya)

Rap:
Berjanji, lakukan saja
Apa yang kau mahu selain kata cinta?
Dup-dap bunyi degup jantungku, ini jawapannya
Satu, dua, tiga, (e)mpat
Makin lama, aku makin rapat
Ucapan s’lamat tinggal, bibir tak terucap
Cintamu ‘ku terima

Aku berjanji, dalam hidupku, hanya kau di mata
Aku berjanji, ‘kan ‘ku pelukmu sepanjang hayat(ku)
Dari (saat) terjaga hingga terlena, hanya kamu di fikiran
Sayangku, jangan kau lupa… I love you forever (Aku mencintaimu selamanya)

—————————————————————————————–
Lirik
Hangeul 한글 + Lirik Roman + Lirik Olahan 花火 Hana-bi
—————————————————————————————–

I will promise you

I will promise you
du nun-e neŏ-man dam-go sar-a-gal-kke
Aku berjanji, dalam hidupku, hanya kau di mata
I will promise you

I will promise you
du par-e neŏr an-go sar-a-gal-kke
Aku berjanji, ‘kan ‘ku pelukmu sepanjang hayat(ku)

a-chim-e nun tteŏ jam-deŭn sun-gan-kka-ji neŏ ha-na-man geŭ-ril-kke
Dari (saat) terjaga hingga terlena, hanya kamu di fikiran
I love you forever

sa-rang-hae i mar it-ji-ma I love you forever
Sayangku, jangan kau lupa… I love you forever (Aku mencintaimu selamanya)


deŏ-un yeŏ-reŭm nar-e geŭ-neŭr-i dwe-jul-kke
Bila panas, ‘kan ‘ku jadi oh! bayangmu

bi-o-neŭn nar-en u-san-i dwe-jul-kke
Bila hujan, ‘kan ‘ku jadi payungmu

geŏt-da-ga ji-chil ttaen jak-eŭn eŭi-ja-do dwe-jul-kke
Bila penat, ‘kan ‘ku jadi si bangku kecilmu

us-eŭl ttae ni gi-ppeŭm du-bae-ga dwae-ge ham-kke us-eŭl-kke
Bila kau ketawa, ‘kan ‘ku buat kau tambah gembira

nun-mul heŭl-lil ttaen su-geŏn-i dwel neŏl dakk-a-jul-kke
Bila menangis, ‘kan ‘ku jadi sapu tanganmu

I will promise you
I will promise you
du nun-e neŏ-man dam-go sar-a-gal-kke
Aku berjanji, dalam hidupku, hanya kau di mata
I will promise you

I will promise you
du par-e neŏr an-go sar-a-gal-kke
Aku berjanji, ‘kan ‘ku pelukmu sepanjang hayat(ku)

a-chim-e nun tteŏ jam-deŭn sun-gan-kka-ji neŏ ha-na-man geŭ-ril-kke
Dari (saat) terjaga hingga terlena, hanya kamu di fikiran
I love you forever

sa-rang-hae i mar it-ji-ma I love you forever
Sayangku, jangan kau lupa… I love you forever (Aku mencintaimu selamanya)

Rap:
Coffee & Donut
u-ri sa-i-neŭn ma-chi Coffee & Donut gat-ji
Bak donut dan kopi, kita sungguh serasi
Special Chip
nae-ge gi-ppeŭm-eŭl jeŏn-hae-jun neŏ-neŭn na-eŭi Special Chip
Kaulah cip istimewa, kau hiburkan hati ini
EnergyEmergency
ha-ru-ha-ru-ga Energy bu-jok-ha-da-myeŏnEmergency
(Andai) Tenagamu hilang lagi, cemas duniaku oh! pasti

nae-ge saeng-myeŏng-i bur-eŏ-jul dal-kom-han geŭ-dae-eŭi hyang-gi
Harum baumu, beri kekuatan (u)ntuk diri ini


mae-il ha-na ha-na kkok sum-gyeŏ noh-eŭn na-ye sa-rang-eŭl
Cintaku padamu yang kupendamkan setiap hari

ham-kke ha-neŭn nal-dong-an mo-du bo-yeŏ-jul-kkeŏ-ya
‘Kan ‘ku zahirkan semuanya bila (kita) bersama

I will promise you
I will promise you
-di-e it-deŏn neŏ-man gi-eŏk-hal-kke
Aku berjanji, di mana saja ‘kan ‘ku ingat kamu
I will promise you
I will promise you
mwol hae-do neŏ-man-eŭl gi-eŏk-hal-kke
Aku berjanji, buat apapun ‘kan ‘ku ingat kamu

yeŏng-won-hi neŏ-reŭl sae-gil i ga-seŭm-man pum-go sar-a gal-kkeŏ-ya
Dirimu akan tetap selamanya terpahat di hatiku
I love you forever
sa-rang-hae i mar it-ji-ma I love you forever
Sayangku, jangan kau lupa… I love you forever (Aku mencintaimu selamanya)

Rap:
I’ll promise you, Just do it Girl
Berjanji, lakukan saja

sa-rang-han-da-neŭn-de mu-seŭn mar-i pir-yo-hae
Apa yang kau mahu selain kata cinta?

kwang-kwang geŏ-ri-neŭn wen-jjok ga-seŭm--ro dae-dap-hal-kke
Dup-dap bunyi degup jantungku, ini jawapannya
One step Two step Three and Four
Satu, dua, tiga, (e)mpat

ni gyeŏt-e cheŏn-cheŏn-hi da-ga-gal-kke
Makin lama, aku makin rapat

i-byeŏr-i-ran mar tta-win ib-e dam-ji mot-hae
Ucapan s’lamat tinggal, bibir tak terucap
I take your love my dear
Cintamu ‘ku terima

I will promise you
I will promise you du nun-e neŏ-man dam-go sar-a-gal-kke
Aku berjanji, dalam hidupku, hanya kau di mata
I will promise you
I will promise you
du par-e neŏr an-go sar-a-gal-kke
Aku berjanji, ‘kan ‘ ku pelukmu sepanjang hayat(ku)

a-chim-e nun tteŏ jam-deŭn sun-gan-kka-ji neŏ ha-na-man geŭ-ril-kke
Dari (saat) terjaga hingga terlena, hanya kamu di fikiran
I love you forever
sa-rang-hae i mar it-ji-ma I love you forever
Sayangku, jangan kau lupa… I love you forever (Aku mencintaimu selamanya)


Sumber:

kpopsubs/issanagui @youtube: Lirik Asal Hangeul 한글 + Lirik Roman + Terjemahan BI

———————————————————————————————————————
Penafian: Olahan lirik ini bukanlah bertujuan untuk mengubah karya asal, tetapi untuk diseragamkan dengan rentak lagu yang asal. 花火 Hana-bi seboleh mungkin cuba mengekalkan idea lirik yang asal berdasarkan pemahaman 花火Hana-biterhadap lirik lagu yang telah diterjemahkan ke Bahasa Inggeris oleh kpopsubs/issanagui. Sebarang perbezaan dengan maksud sebenar lirik adalah tidak disengajakan dan berpunca daripada kegagalan花火 Hana-biuntuk memahami Bahasa Korea dan/atau Bahasa Inggeris dengan baik. Perlu diingatkan bahawa olahan lirik ini adalah untuk rujukan / kegunaan peribadi sahaja.
———————————————————————————————————————

[Klik di sini untuk Lirik Hangeul 한글 + Lirik Roman]
[Klik di sini untuk Terjemahan BI + Terjemahan BM oleh花火 Hana-bi]

About 花火 Hana-bi

Simply a K-Addict

Posted on Monday, 14 December 2009, in K-Pop, Lirik Olahan, OST Drama and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

